Jak pozycjonować startup?

Jak pozycjonować startup?

Rozmawiając z potencjalnymi klientami zdarza się nam słyszeć pytania związane z pozycjonowaniem w wyszukiwarkach nowych firm/projektów.

W związku z tym, że pozycjonowanie to czasochłonny proces – polecamy wziąć to pod uwagę już na początkowym etapie istnienia projektu. Bardzo często zdarza się, że istnieje możliwość przygotowania się do przyszłych działań jeszcze przed uruchomieniem docelowej usługi czy projektu.

Mamy na myśli stworzenie tzw. „zaplecza” pod przyszłe działania. W jaki sposób możemy to zrobić i co nam to da?

Ruch organiczny, czyli mówiąc prościej ludzie, którzy szukają naszego produktu albo usługi w wyszukiwarce często unikają reklam. Chcąc uzyskać dużą ilość odwiedzin naszej strony powinniśmy być widoczni na możliwie dużą ilość fraz zbliżonych tematycznie do naszej strony w tzw. naturalnych wynikach wyszukiwania.

Budując na wczesnym etapie prostą stronę w formie np. bloga ale zawierającą unikalną treść związaną z naszym docelowym biznesem – zwiększamy nasze szanse na uzyskanie w przyszłości dobrego wyniku. Są jeszcze co najmniej dwa powody dla których powinniśmy myśleć o stworzeniu takiej strony abstrahując od naszego najważniejszego celu jakim jest pozycjonowanie naszego startupu.

Pierwszym powodem jest zdobycie stałych czytelników zainteresowanych tematami o których piszemy. Tacy czytelnicy mogą stać się naszymi przyszłymi klientami. Budując wartościową treść przyciągamy wartościowych ludzi. Sam fakt tego, że piszemy o tym co docelowo stanie się przedmiotem naszych działań stawia nas niejako w roli specjalistów. Taka strona, która początkowo służy jako zaplecze docelowo może stać się źródłem bardzo dobrych konwersji, których nie da nam nawet najlepiej dopracowany landing page.

Drugi powód aby stworzyć stronę z unikalną treścią z naszej branży to możliwość utrzymywania późniejszych relacji z naszymi klientami (albo potencjalnymi klientami). Ten wpis nie przez przypadek zaczął się od słów „Rozmawiając z potencjalnymi klientami zdarza się nam słyszeć pytania…” Pytanie jakie postawiliśmy w tytule w istocie zadawane nam było wiele razy. Za każdym razem staraliśmy się przekazać dokładnie to samo co w tym artykule. Teraz gdy kolejny raz usłyszymy podobne pytanie, będziemy mogli dodatkowo przesłać klientowi ten artykuł aby samemu mógł na spokojnie zaznajomić się z kwestiami w nim zawartymi.

Brzmi to rozsądnie? Dodając do tego jeszcze późniejsze podłączenie linków kierujących do naszej docelowej strony – budowanie zaplecza na wczesnym etapie naprawdę ma dużo plusów.

Jeśli interesuje Cię tematyka pozycjonowania albo chcesz zadać nam pytanie związane z innymi usługami, które świadczymy – wyślij do nas wiadomość – na pewno na nią odpowiemy a być może opracujemy w formie kolejnego wpisu. 🙂